Synku odsłoń mi laptopa


Człowiek z każdym dniem się starzeje. Zapomniałem już o tym, że 30 września obchodzony jest dzień chłopaka. W momencie, kiedy otrzymałem życzenia od koleżanki poczułem, że ktoś tam o mnie jeszcze pamiętam. To miłe.

Dzień Syna ?

Dzień chłopaka to fajna tradycja, ale w mojej głowie pojawiła się myśl: czemu nie świętujemy dnia syna lub córki ? Tempo w jakim żyjemy skutecznie utrudnia nam inwestowanie naszego czasu w bardzo ważne dla przedsięwzięcia. Niewątpliwie takim jest miłość do naszych dzieci. Dlaczego przeżywamy Światowy dzień kota ( nie mam nic do kotów) lub Światowy dzień seksu (tym bardziej) a nie znajdujemy miejsca na Światowy dzień Syna ?

father-1633655_1920

Ble,ble,ble…

Wielu z nas pewnie poleci ostro w wymówki i powie: codziennie spędzam czas  z moim synem. Ciekawe…

Z badań OECD wynika, że polski tata spędza z dzieckiem około 40/50  minut dziennie. Ostatnio czytałem, że z komputerem lub telewizorem 3-4 godziny. Widzę to, kiedy opiekuje się swoimi dziećmi. Wiele dzieciaków na placu zabaw nie ma wsparcia ze strony rodziców, często nawet ich nie pilnują, ponieważ są zajęci innymi ważnymi sprawami. Nie jestem świętym tatą i mam sobie wiele do zarzucenia, ale piszę o tym, dlatego, że trzeba ten temat przepracować. Dramatem jest sytuacja w której tata nie ma potrzeby spędzenia czasu z dzieckiem.

Ludzie mówią – „czas to pieniądz”. Ja mówię inaczej – „czas to miłość”. Pieniądz jest znikomy, a miłość trwa.

Weź to na klatę !

Ks.Kardynał Wyszyński w prosty sposób obnażył całą prawdę o miłości. Spójrz przez pryzmat dnia na co poświęcasz najwięcej czasu ?

  • komputer ?
  • telewizor ?
  • ploteczki ?
  • facebook ?
  • robienie nic ?
  • twoje dzieci ?

Mam nadzieję, że wybrałeś ostatnią odpowiedź i jesteś w tym lepszy niż ja.W przeciwnym razie bierz się do roboty.Ja wiem , że jest to  mój pieprzony obszar do rozwoju. Tak ułożyć swój plan dnia, aby dzieci odgrywały w nim bardzo ważną rolę. Czas, który poświęcamy naszym dzieciom to czas, który wkładamy w rozwój całego świata. Czas, który je rozwija i daje im siłę na całe lata, ponieważ będą wspominały pięknie spędzone z nami chwile.

My Ojcowie musimy codziennie stawać w prawdzie przed naszymi odbiciami i mówić sobie prawdę prosto w twarz.

blog2

Kto kogo uczy ?

Dzieci są naszymi naśladowcami i wiedzę o życiu czerpią biorąc z nas przykład. Oprócz tego są również niesamowitą skarbnicą wiedzy, wiedzy o tym jak żyć nie na niby. Gdyby nie fakt, że mam 3 dzieciaczków nie potrafiłbym spojrzeć na swoje życie głębiej i wziąć się w garść.

Dziękuje wam dzieci za naukę miłości.

Gdyby nie wy nie wiem czy znalazłbym siłę do zmiany swoich zgubnych nawyków i postaw. Nieważne, że jeszcze nie umiecie czytać bo będę Wam to powtarzał bardzo często. Każdy dzień z Wami jest ogromnym prezentem i szczęściem. Chcę być dla Was zwykłym tatą.

Tym samym ogłaszam, że dzień 30 września staje się międzynarodowym dniem syna i córki. 🙂 Zgadzacie się ze mną ?

Jeżeli uważacie ten materiał za wartościowy to będzie mi miło, jeśli zostawicie swój komentarz lub puścicie go dalej w mediach społecznościowych.

P.s: Dzisiaj bardzo sentymentalnie, ale i na to musi być miejsce w sercu zwykłego taty.

baby-22194_1920.jpg

 

6 Comments Add yours

  1. Witam, fajnie się czyta. Ja stwierdzam przekornie że nie jestem ojcem. Jestem tatą 🙂 zmieniłem swoje zycie gdy córa przyszła na świat, odszedłem z firmy i zacząłem pracę na własny rachunek. Czy tego żałuję? Absolutnie, bo teraz mogę pracować kiedy chce i z kim chce, a czasu dla małej mam sporo 🙂 W tym momencie ona śpi a ja siedze przy kompie, bo taki mam dziwny zawód 🙂 Pozdrawiam

    Polubione przez 1 osoba

    1. zwyklytata pisze:

      Widać wiesz co najważniejsze. Szacuneczek:)

      Polubienie

  2. Kiki pisze:

    no ja jestem kobietą, więc choć przejrzałam Dzikie serce to nie przeczytałam w całości. Przejrzałam i wiem mniej więcej o co tam chodzi. Za to bardzo mi się podobała książka żony Eldredga Urzekająca. Czytałam ją już dawno temu, ale tak jak u Ciebie – bardzo pomogła mi poukładać swoją kobiecość czy wręcz przyznać się do kobiecych potrzeb, które miałam zakopane i pod gruzami 🙂 Ogólnie polecam również mężczyznom, żeby zrozumieć lepiej naszą kobiecą psychikę, ale oczywiście nie wiem czy przebrniecie.
    No i historie kobiet opisane tam z życia wzięte były tak hardcorowe, że doceniłam swoje życie i stwierdziłam, ze jednak nie miałam najgorzej.

    Pulikowskiego moja siostra nie trawi i mnie do niego zniechęciła. Prawdopodobnie dlatego że on tam rządził twardą ręką w domu i tę Jadzię sobie podporządkował 😉 ale ostatnio rzuciłam okiem na jego książki i nie wydały mi się złe (może ja się zmieniłam). a jaką jego książkę byś polecał?

    10 rozmów z synem tylko przeglądałam ale nie kupiłam. Pomyślałam że to jednak dla faceta z synem najlepsza. Czytałam Ile znaczy tata no i bardzo ciężko się to czytało, bo miałam trudną relację z ojcem. Po tej książce chyba jednak zrobiłam się bardziej wyrozumiała dla niego. Choć są to książki w stylu amerykańskim, nie dla każdego strawne. Pożyczyłam koleżance co wychowała się z ojczymem a z ojcem nie ma kontaktu, ale mówi że ją denerwowała i nie dała rady tego czytać.

    ogólnie to nie są łatwe lektury z gatunku przyjemnych. Ja często takie książki czytam na wyrywki, np to o tych Dzikich stworach to miałam akurat doła w temacie damsko-męskim, bo taki jeden dziki stwór mi skakał po głowie 🙂 A ja tak strasznie chciałam go zrozumieć no i wtedy ta książka wpadła mi w ręce, przeczytałam urywek, który to świetnie wyjaśniał i książkę kupiłam, ale całej nie doczytałam. Stoi jednak na półce i mogę po nią sięgnąć 😉 Generalnie czytając je musiałam sobie robić przerwy, bo nieraz to było za dużo tego. No i trzeba się zaopatrzyć w zapas chusteczek, tzn ja musiałam 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. zwyklytata pisze:

      Pulikowskiego polecam np. na YT – dużo ciekawych rzeczy i całkiem przyjemnie mi się go słucha. Urzekającą mam – kupiłem żonie:) Czytałem:) Pomogło trochę lepiej zrozumieć o co chodzi:) Jest jeszcze „Projekt Judyta” – świetna sprawa od Szustaka.
      Trudne dzieciństwo i mi nie było obce, więc jedziemy na jednym wózku – teraz już do przodu:)
      Dziękuję za Twoją aktywność i jeśli chcesz wrzuć mnie do obserwowanych a będziemy w stałym kontakcie.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Polubienie

  3. Kiki pisze:

    fajne. piękne to czarno-białe zdjęcie ojca i syna w hamaku.
    Nieraz każdy z nas ma sentymentalne dni, ale nieraz trzeba – ja też miewam.

    To prawda nasi ojcowie często się nie spisali. A my, jeśli nie mamy dobrych wzorców, jest nam trudno wychowywać synów. Ale jest teraz dużo dobrych książek w tym temacie np
    – 10 rozmów, które musisz przeprowadzić ze swoim synem ( dla starszych ale też możemy zobaczyć czego nam ojciec nie mówił) jak również taka seria
    – Dzikie stwory – sztuka wychowania chłopców (jest też Niesforne księżniczki dla dziewczynek) jak też
    – Ile znaczy mama – trwały ślad który matka zostawia w życiu chłopca ( dla córek jest Ile znaczy tata). to o matce może być pomocne w przepracowaniu swojej nieraz trudnej relacji z matką.

    pozdrawiam

    Polubione przez 1 osoba

    1. zwyklytata pisze:

      Masz raję co do wzorców. Z doświadczenia wiem,że najpierw trzeba poukładać swoją męskość, aby móc działać w ojcostwie. Czasami te dwie rzeczy dzieją się jednocześnie i są nie lada wyzwaniem. Uważam, jednak, że czas poświęcony dzieciom oraz skupienie wtedy na nich uwagi jest najważniejsze.Dziękuję Ci za te tytuły – dopisuje do listy must have:) Ja Tobie polecam J.Eldredga czy Pulikowskiego w Polsce – w mojej opinii bardzo wartościowe materiały.
      Jak u Ciebie zmieniło się działanie po przeczytaniu tych książek podanych w komentarzu ?:)

      Polubienie

Skomentuj

